Náš tým

Jana Chárová

ředitelka

Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu v Praze obor matematika – anglický jazyk. Učitelskou praxi jsem postupně získávala ve Velké Británii, Německu a Finsku. Krátce po studiu jsem dostala možnost založit a vybudovat jazykovou školu. Následně jsem měla na starosti vedení celé vzdělávací společnosti, pod kterou jazyková škola patřila. Posledních pět let jsme s rodinou žili v Rakousku, kde jsem se věnovala domácímu vzdělávání našich tří dětí. Rozhodla jsem se pro ScioŠkolu, protože důvěřuje dětem, umožňuje jim poznat sebe sama a zažívat radost ze svých schopností, podobnou jakou zažívá náš 9letý syn, když nám celé rodině dělá palačinky.

Kontakt: jana.charova@scioskola.cz

Jiří Hlinka

zástupce ředitele

Snílek a objevitel – v naší škole budu s dětmi objevovat svět, poznávat ho a nejspíše také přetvářet k společnému obrazu. Společně budeme zkoumat jeho zákonitosti, bořit je a znovu stavět. Nechci, aby se učení stalo nutnou rutinou, ale aby bylo celoživotní náplní člověka, která mu umožňuje nacházet nové světy (ať už ty reálné nebo vysněné).
Mně osobně škola většinou nebavila, nedávala mi prostor pro hledání vlastních cest a pro pochopení souvislostí – nerad jsem se učil věci jen proto, abych potěšil učitele nebo rodiče – a teď se těším, že mi ScioŠkola umožní pomáhat dětem, aby toto zklamání z učení nemusely zažívat.

Kontakt: Jiri.Hlinka@scioskola.cz

Katarína Prevendarčíková

průvodkyně pro 1. a 2. ročník

Celý můj život se točí kolem divadla a dětí. Mám radost, že se mi tyto dvě záliby v životě proplétají. Jako osobní asistentka dítěte jsem si zopakovala základní školu, a přitom jsem psala scénáře pro televizi. A právě těch 6 let, kdy jsem jako dospělá opět seděla v lavici a stala se přirozenou součástí dětského kolektivu, jsem měla možnost sledovat naše tradiční vzdělávání. To mě přesvědčilo, že je někde velká chyba a celý systém je špatně. Nyní mám příležitost vytvářet školu. Školu, kde to bude jinak a podle mého přesvědčení, plus budu mít opět možnost tvořit s dětmi divadlo.

Kontakt: katarina.prevendarcikova@scioskola.cz

Petr Vrchota

průvodce pro 3. a 4. ročník

Jsem energický člověk, který se snadno nadchne do práce s lidmi nad smysluplnými projekty. Baví mě improvizace, kritické přemýšlení a rozvíjení lidského potenciálu. Rád podněcuji v ostatních nadšení, kreativitu a motivaci pro práci. Nejvíce mě uspokojuje, když ukončím nějakou činnost, která měla pozitivní dopad. Poznal jsem rozmanité kouty světa a mluvil s různými lidmi a při svých pobytech jsem si uvědomil jednu věc. Děti po celém světě touží po pozornosti, lásce a péči a jsou lačné po vědění. Záleží na nás dospělých, jestli jejich potenciál necháme vyrůst. Ještě před několika lety jsem byl rozhodnutý, že se kariérně vydám cestou diplomacie. Pak jsem si zakusil studium v Mexiku, vyzkoušel práci v mezinárodních institucích a věnoval se vzdělávání dospělých. Působil jsem jako asistent v hodinách angličtiny na univerzitě v Indonésii a učil děti a mládež v tamních venkovských oblastech. Tehdy mi docvaklo, že vzdělávání se chci věnovat naplno a objevovat s dětmi jejich silné stránky i v České republice. Proto jsem se pustil do výcviku Učitel naživo a proto jsem ve ScioŠkole.

Kontakt: Petr.Vrchota@scioskola.cz

Vendula Szlauerová

průvodkyně pro 3. a 4. třídu

Když sama sebe popíšu pomocí paradoxů, jistě to bude alespoň z poloviny přiléhavé. Jsem vizionář, ale na některých starých pořádcích nesmírně lpím. Miluju sport téměř jakéhokoli druhu, ale jsem v podstatě lenoch a zadýchávám se při cestě do schodů. Nejsem studijní typ, ale nadšeně se vrhám do učení se téměř čemukoli. Před velkými prázdninami toužebně očekávám klid bez dětí, ale pak objíždím tábory a nemůžu se dočkat září.
Ty vůbec nejdůležitější věci, co zatím umím, mě naučily právě děti. S velkým očekáváním tedy vyhlížím práci ve ScioŠkole. Co se děti naučí vzájemně? Co samy? Co naučí mě? A co jim předám já?  Protože jsem ve školství potkala mnoho skvělých a nadšených lidí, kteří byli nuceni dělat něco, co jim nedávalo žádný smysl, mám jedno přání – aby to tady nějaký mělo.

kontakt: Vendula.Szlauerova@scioskola.cz

Petra Bernátková

průvodkyně

Vždycky jsem chtěla pomáhat lidem. Mým snem byla psychologie. Vystudovala jsem ekonomickou školu, pak jsem se chvíli věnovala farmacii, chvíli sociální pedagogice, ale díky mému manželovi, který je učitelem, jsem se začla věnovat vzdělávání dětí. Tři roky jsem učila angličtinu v jazykové škole. Práce se dětmi mě velmi naplňuje a dává mi radost do života. Myslím si, že klasické školství selhalvá v mnoha ohledech, hlavně v individuálním rozvoji dětí a přístupu k nim. ScioŠkolu jsem si vybrala, protože podporuje zájmy, rozvoj, zvídavost a individualitu dětí.

kontakt: petra.bernatkova@scioskola.cz

Kateřina Burčková

průvodkyně pro 5. a 6. ročník

Na základní škole jsem si oblíbila chemii a tuto zálibu jsem dotáhla až na Karlovu Univerzitu. Ve svém profesním životě jsem prošla dvěma špičkovými laboratořemi v Praze a v Brně. Vyzkoušela jsem si práci jako cukrářka, obchodní zástupce i jako obsluha v rychlém občerstvení v zahraničí. Lásku k experimentům praktikuji i v kuchyni. Ráda peču, učím se šít, vyrábím všechno možné a sportuji. Celé své mládí jsem trávila ve skautu, kde jsem získala lásku k objevování a hledání nových cest. Ráda se vzdělávám a vzdělávám i jiné. ScioŠkola mi dává prostor rozvíjet se a dát prostor rozvíjet ostatní.

Kontakt: katerina.burckova@scioskola.cz

Přemek Danda

průvodce pro 5. a 6. ročník

Vždy mě bavilo sledovat stav dnešní společnosti a zajímalo mě veřejné dění, proto jsem se rozhodl studovat žurnalistiku a následně psát pro Hospodářské noviny. S přáteli jsme se navíc rozhodli, že založíme projekt Faketicky, kde se pomocí interaktivních workshopů snažíme zlepšit mediální gramotnost u studentů v České republice. Práce s dětmi mě nadchla do takové míry, že jsem se rozhodl ucházet se o práci ve Scioškole, což mi připadá jako skvělý a smysluplný projekt, který má šanci zlepšit stav českého školství, a toho chci být součástí. Od září roku 2019 jsem asistentem průvodce v páté a šesté třídy a zatím jsem nadšen a těším se na další výzvy a příležitosti.

Kontakt: premysl.danda@scioskola.cz

Tea Debnarová

Už od mala mi dělalo radost objevování netradičních řešení a nových způsobů, jak k věcem přistupovat. Na životě mě baví, že není nikdy jen jedna cesta správně a že si každý můžeme najít tu svoji. Ta moje mě přivedla po mnohaleté práci s dětmi, ať už doma nebo v různých institucích, až sem do ScioŠkoly, za což jsem neskonale vděčná. Každý jsme jiný a každý máme své potřeby, zájmy a směřování. Práce ve ScioŠkole mi umožňuje ke každému dítěti přistupovat individuálně a společně s ním hledat jeho cestu. Zároveň jsme tu všichni týmoví hráči a vzájemně se učíme respektu a toleranci. To jsou hodnoty, které bych ráda dětem předala.

Kontakt: tereza.debnarova@scioskola.cz

Kateřina Červinková

průvodkyně pro 7. a 8. ročník

Jako dítě jsem si na učitelku hrála a chtěla jí být. Pak se to nějak zvrtlo a vystudovala jsem ekonomii a pracovně se věnovala kvalitě ovoce a zeleniny. Teď přišel čas splnit si dětský sen a zároveň u toho trochu měnit svět k lepšímu, jak s oblibou říkám. Jsem člověk, co boří mýty a dogmata a chci být dětem příkladem v tom, že to jde. Když je u toho naučím chápat i matematiku, bude to super!

Kontakt: Katerina.Cervinkova@scioskola.cz

 

 

Sára Sichingerová

průvodkyně pro 7. a 8. ročník

Na základní škole jsem byla nemotivovaná jedničkářka, která si celý den četla pod lavicí. Na gymplu jsem se pak postupně stala nemotivovanou čtyřkařkou, která si celý den četla pod lavicí. Protože jsem si ze škol nic moc jiného neodnesla, celkem logicky jsem se vydala studovat literaturu – konkrétně bohemistiku a anglistiku-amerikanistiku. Zájem o knihy mě ale postupně opustil a závěrem školy jsem se věnovala už skoro bezvýhradně populární kultuře, zejména teorii hudby. Taky mě zaujalo osvojování jazyků a začala jsem učit. Hlavní zjištění celého studia pro mě ale bylo, že vzdělávání (se) může být něčím, co naplní můj život, bude mi dělat radost a doopravdy měnit moje pohledy na svět. Nejzásadnější pedagogickou zkušeností pro mě byla práce ve společnosti, která připravuje děti na standardizované přijímací zkoušky. Prostředí, které se orientuje na čísly měřitelné výsledky a podporuje soutěživost, mě přesvědčilo o tom, že cokoli dalšího, co budu dělat, musí mít svoje hodnoty nastavené trochu jinak.

Kontakt: Sara.Sichingerova@scioskola.cz

Max B. Martins

rodilý mluvčí

As I grew up in Chicago, I became aware of different environments and also of different ways of life. I believe firmly that being open minded is always a positive attitude. I offer to Scio not only my work experience and educational background, I also bring an open mind to the teach-learn process. I bring an open space as a classroom. A classroom that stands for positive environment and creativity. A classroom where challenges are constantly taken with spirit and thriving attitude. An open space where the student will extend his/ her confidence.At scio the classroom will have only the limits set by our universe.

If kids need to go to school, then let them have some fun about it. I grew up going to traditional education institutions. I had little or no fun at all, and lots of homework. Learning has a better and significant meaning when you give pupils the opportunity to be themselves and to take challenges by their own hands. So I bring to Scio the chance to lead a classroom with enjoyment for learning. I bring to Scio a room where students will find different pathways to achieve their goals. A room where freedom is balanced with duties and care.

kontakt: max.martins@scioskola.cz

Selina Komers

rodilá mluvčí

I come from a mixed background; I grew up in Istanbul, Turkey, but have spent a lot of time in the UK and have lived in other European cities. I am fluent in English, Turkish, and French. Professionally, I have specialised in Education studies, and have just finished my Master’s in Philosophy of Education. Throughout the years I have worked with youth-empowerment organisations, refugee youth-centres, and cultural exchanges as a facilitator and educational coordinator. I am passionate about educational theory; I believe that mainstream schools need to be reformed if they want to be in harmony with how the mind truly develops and grows. To have such rigid ‘walls’ and confinements is, in my opinion, restricting and narrowing for the mind. It is therefore that I want the educational spaces I’m involved with to be characterised by openness, curiosity, criticality, and creativity. I hope I will be able to encourage this as we learn together this year. My current passion-project is to write and illustrate a children’s book!

kontakt: selina.komers@scioskola.cz

Tereza Hlinková

průvodkyně

Jarmila Čechová

speciální pedagožka

Jako malá jsem chtěla být námořníkem. Nedivte se, hltala jsem historky mého dědečka, který námořníkem skutečně byl. A škola? Zásadní pro mě byl pobyt na osmiletém gymnáziu.  Myslím, že mě ani tak neutvářeli moji učitelé, jako spíš spolužáci, které dodnes považuji za svoji další rodinu. Přiznávám, že z některých předmětů a kantorů jsem v té době měla noční můry, ale na druhou stranu jsem asi několik nočních děsů způsobila i já svým vyučujícím (např. poté co jsme se setkali v laboratoři fyziky či chemie). Brzy jsem zjistila, že mě naplňuje práce s lidmi, takže jsem vystudovala učitelství pro SŠ i speciální pedagogiku. A práce s lidmi všech věkových kategorií mě baví dodnes.  

Jon Šotola

člen Rady ScioŠkol zodpovědný za tuto ScioŠkolu

Studoval jsem filosofii, matematiku a ekonomii v Holandsku na Amsterdam University College. Následně jsem měl ve Scio na starost sekci projektů pro školy a zřizovatele, kterou se mi podařilo dostat z velmi nepříznivé ekonomické i personální situace. Projektu ScioŠkol se účastním od jeho samotného počátku, zejména se podílím na jeho ekonomickém a koncepčním plánování, ale snažím se trávit čas i na školách ať už vedením projektů s dětmi, nebo mým krátkým působením, jako ředitele ScioŠkoly na Praze 4. Jsem syn Ondřeje Šteffla, majitele a zakladatele Scio.

Kontakt: jon.sotola@scioskola.cz

Kurzovní středa 4.3.

Na kurzovní středě jsme se poprvé věnovali přípravám Velikonočního jarmarku (info už brzy!), ale nechali jsme si prostor i pro spoustu jiné práce. Co všechno jsme dělali si můžete p..

Kontakt

Jak se k nám dostanete
Boleslavova 250, 140 00 Praha 4-Nusle